SEH boekt eenvoudige overwinning op Wijthmen

Wijthmen 1

SEH 1

Mannen, 1, 4e klasse C

5 mei 2018 14:30

Bron:  Anton van Noorel -  Hetgeldersevoetbal.nl

Het eerste elftal van SEH heeft zaterdag een eenvoudige overwinning geboekt. In en tegen Wijthmen wist de ploeg verschillende keren het net te vinden en had het, op een penalty na, nauwelijks iets van de tegenstander te dulden: 0-5.

Voor aanvang was al duidelijk dat het een wedstrijd zou zijn om des keizers baard. Beide teams stonden in de middenmoot van de competitie, zonder uitzicht op een promotieplek of periodetitel. Er kon dus lekker vrijuit gevoetbald worden. Ten opzichte van vorige week deed SEH dat met één wijziging in het elftal: Christian van Beek was niet fit en de talentvolle B-junior Mathijs Logtenberg vulde zijn positie prima in.

Na een wat aftastend begin wist SEH gelijk te scoren uit het eerste gevaarlijke moment van de wedstrijd. De corner van Sander Draaijer werd slechts half weggewerkt, waarop Sven Veldhuis met succes kon inschieten: 0-1. Na ongeveer een kwart duel ging dezelfde Veldhuis in het strafschopgebied van Wijthmen naar de grond en scheidsrechter Wildeboer wees resoluut naar de stip. Marthijn van der Steege zorgde daarop voor een verdubbeling van de voorsprong. Wijthmen deed nauwelijks wat terug en een vleugelverdediger wist met een zwakke terugspeelbal bijna zijn eigen keeper te verschalken en SEH nog een handje te helpen. Op slag van rust was daar uiteindelijk wél de 0-3: Harmen van Oene kopte een corner knap binnen.

Heel even leek het de tweede helft nog spannend te kunnen worden, nadat Wijthmen een penalty kreeg als gevolg van zwak opbouwen van SEH. Kai Smits zag zijn strafschop echter via de lat over het doel gaan van keeper Richard Tijssen, waarna het elftal van trainer Sander Goosensen de draad weer oppakte. Nadat er wat verse krachten in de voorhoede waren bijgekomen, kon Olthuis vlak na de drinkpauze in de tweede helft alleen op de doelman af. Hij rondde zeer fraai via de lat af: 0-4. Het laatste woord was voor invaller Mark Zandvliet, die het meest attent was bij een rebound van een vrije trap. Daarmee eindige de wedstrijd in 0-5, een eenvoudige en verdiende overwinning voor SEH.

Toeschouwersaantal: ongeveer 80

Foto's van deze wedstrijd zijn gemaakt door Caroline Eenkhoorn en zoals gebruikelijk te zien via het de link naar het webalbum.