VV Kampen slaat toe in extra tijd

59. Mohammed Abdullah 2-2;

76. Joran van de Vechte 2-3;

91. Selin ben Mansour 3-3;

94. Raymond Hooiveld 4-3 (e.d.)

Eigen doelpunt

In Kampen leek er voor Wijthmen geen vuiltje aan de lucht. Na negentig minuten stond de ploeg op een keurige 2-3 voorsprong. ,,Die was vooral gezien de tweede helft verdiend", zei trainer Matuankotta daarover. ,,De eerste helft was niet bijster goed, maar in de tweede helft zijn de jongens de strijd aangegaan." Toch bleek zijn ploeg niet in staat de winst over de streep te trekken. ,,Bij een corner van Kampen stonden wij met vier spelers in het vijfmetergebied, tegenover één van Kampen. Het lukte ons niet de bal weg te werken, dus hij tikt hem in." Het bleek nog niet het einde van de ellende: in de laatste minuut probeerde laatste man Raymond Hooiveld een voorzet weg te werken. ,,Hij raakte hem verkeerd en maakte een ongelukkige eigen goal. Dit was een zure nederlaag", keek Matuankotta terug op de 4-3 uitslag.

(Bron: de stentor van maandag 26 maart 2018)

VV Kampen slaat toe in extra tijd

(door Gerard Meijeringh)

VV Kampen heeft zaterdag drie punten uit het vuur gesleept tegen Wijthmen. In eigen huis won de ploeg van trainer Arjan ten Hove met 4-3. In blessuretijd draaide Kampen via twee treffers de boel helemaal om en pakte het drie dure punten.

Kampen begon goed aan de wedstrijd en kwam in de 10e minuut op voorsprong. Kevin Veger draaide goed weg bij zijn tegenstander en schoot de bal onder de keeper door in het doel. In de 20ste minuut kwam Wijthmen vanuit het niets langszij. Daarna zakte Kampen steeds verder weg. Tien minuten na rust kwam Wijthmen voor het eerst op voorsprong. Mohammed Abdullah bracht de thuisploeg weer langszij. Hij scoorde uit een voorzet van Nebi Ozturk. Daarna kende Kampen een goede fase, maar de ploeg verzuimde om zichzelf te belonen. Drie grote kansen werden niet in treffers omgezet.

Een kwartier voor tijd kwam Wijthmen weer aan de leiding. Vervolgens begon de tijd te dringen voor Kampen en ging het alles of niets spelen. Wijthmen kreeg meer ruimte en was in de omschakeling gevaarlijk. De gasten deelden echter niet de genadeklap uit aan Kampen en dat kwam in de blessuretijd duur te staan. In de eerste minuut van de blessuretijd kopte Selin ben Mansour raak uit een corner. Drie minuten later greep Kampen zelfs nog de winst. Nebi Ozturk nam de bal fraai mee en ontdeed zich van een tegenstander. Zijn voorzet belandde vervolgens gelukkig via het been van een tegenstander in het doel.

Kampen-trainer Arjan ten Hove was blij met de veerkracht van zijn ploeg. “Complimenten voor de jongens dat ze twee keer zijn teruggekomen en het in de blessuretijd zelfs naar hun hand konden zetten. De jongens bleven er voor gaan. Maar voetballend moet het wel beter om bovenin mee te blijven doen.”

Helaas géén foto's van deze wedstrijd, beide fotograven hadden andere verplichtingen