WIJTHMEN MAAKT ZICH OP VOOR INVASIE VAN PEC ZWOLLE-FANS

9 juni 2017 17:30

Het kunstgrasveld in het stadion van PEC Zwolle wordt deze zomer vervangen. Dus moet de blauwwitte voetbaltrots voor de voorbereiding op het nieuwe seizoen uitwijken naar een tijdelijke trainingsaccommodatie. Via Alfred Meiberg, professioneel veldbeheerder en tevens bestuurslid van VV Wijthmen, kwam PEC op De Elshof terecht.

Op zaterdag 24 juni gaat het los. De eerste training onder de nieuwe oefenmeester John van 't Schip start die dag om 14.00 uur. De opvolger van de succesvolle Ron Jans is twee weken met zijn technische staf en spelers te gast in Wijthmen. Maar er wordt niet alleen getraind door PEC. Op vrijdag 14 juli staat een oefenwedstrijd gepland tegen eerste-divisieclub FC Emmen. De wedstrijd begint om half 8.

Toen het verzoek van PEC Zwolle bij VV Wijthmen binnenkwam, is razendsnel een organisatiecomité in de benen geholpen i.s.m. het bestuur van Stichting Gemeenschapscentrum Wijthmen. In dit comité o.l.v. Erik Schonewille en Robert Hülsmann hebben diverse vrijwilligers plaatsgenomen. Daartoe behoort ook hoofdsponsor Henry Teusink van Café-Restaurant De Mol. Doorgewinterde vrijwilligers als Dick Smeenk, Jan Schrijver, Jos Nijboer, Alfred Meiberg, Koen Nijmeijer en Wim van Dijk complementeren de organisatie. Zij kunnen een beroep doen op een nog veel grotere groep helpers, met name voor de eerste training en de oefenwedstrijd. Ook PEC en de ROVA zijn rondom deze gebeurtenissen gevraagd een helpende hand toe te steken.

Dat is nodig ook, want op de eerste training worden circa 500 bezoekers verwacht. Bij de wedstrijd wordt dat aantal zelfs geschat op 1000 tot 1500 toeschouwers. Daarom wordt man en macht en in nauwe samenwerking met de staf van PEC Zwolle gewerkt om het veld in topconditie te krijgen en alles in goede banen te leiden. De parkeerplaats wordt grotendeels afgesloten voor auto's (m.u.v. enkele genodigden). Op de parkeerplaats wordt een horecaplein ingericht. De fanclub van PEC zal vaantjes, shirts, sjaals etc. van de club gaan verkopen.

Ook voor Wijthmeners en leden van de voetbal zal de wedstrijd overigens NIET gratis zijn. Kinderen tot 14 jaar betalen € 7,50 en volwassenen moeten € 10 neerleggen.

Klik hier voor het trainingsprogramma van PEC Zwolle in Wijthmen