Over links in Epe

19 september 2021 12:30

Wat halverwege een gemakkelijk middagje leek te worden, werd een mager gelijkspelletje. De laatste bekerwedstrijd, tegen EZC'84, eindigde in 2-2. Hoofdconclusie: de grote vorm is er nog niet bij het eerste elftal.

Wellicht was de voorbereiding aan de stroeve kant door altijd vervelende blessures, vaak van dragende spelers. Zaterdag zat Dylan Fidder, de linker centrale verdediger, met een dikke enkel langs de kant en begon Jari Dunnink nog op de bank. En met Nick Korstee (achterste knieband) was al stootkracht en opportunisme uit de ploeg verdwenen. Daardoor kwam te veel verantwoordelijkheid te vroeg op de schouders van het ontegenzeglijk aanwezige jeugdig talent te liggen, met name in aanvallend opzicht. Vooral in fysiek opzicht scheelt dat een slok op een borrel, bleek ook tegen EZC. Kortom, de jeugd moet nog vlieguren maken. Maar die kans krijgen ze ongetwijfeld.

Het eerste elftal ging over links in Epe. Het regende - met name in de eerste helft - voorzetten van die kant. De uitblinkende linkerspits Jari Ebeling (foto) draafde voortdurend langs zijn tegenstander. Maar voor het vijandige doel ontbrak het aan de benodigde scherpte en mankracht. Anders was de wedstrijd in een vroegtijdig stadium in Wijthmens voordeel beslist.

Met Sander Nijmeijer als linksback, bij wijze van experiment voor het geval Sven Poppe wegvalt, was het tijd om te herstellen van drie min of meer logische nederlagen in de voorbereiding (Nieuwleusen, Hoonhorst en Hattem).

Zelfs zonder groots te spelen zat dat erin. Op een akelige ondergrond (kunstgras) maar onder ideale na-zomerse omstandigheden ontbrak het aan de overtuiging om talrijke halve en een handvol hele kansen in doelpunten om te zetten. Het was te vaak net niet. Na de 0-1 van Nick van Gurp zorgde de tweede Jari (Krul) voor de 0-2 . De derde Jari (Dunnink) maakte na rust zijn rentree; hij was wekenlang uit de roulate met een blessure. Een opsteker voor het team, dat het desondanks in de tweede helft wegzakte. Twee lange, niet eens strakke ballen achter de verdediging brachten de thuisclub langszij. Verder onheil bleef de roodwitten bespaard. Maar de vraag of het eerste elftal klaar is voor de competitiestart bleef vooralsnog onbeantwoord. Dat antwoord komt volgende week in Hattemerbroek tegen Noord Veluwe Boys (14.30 uur).

De opstelling: Max Beernink, Stefan Klei, Mark Schonewille, Sven Poppe, Sander Nijmeijer, Wouter Klei, Nick van Gurp, Jim Tijhaar, Jari Krul, Max Spijkerman, Jari Ebeling.

Invallers: Stan Noordman, Jari Dunnink,  Niek Holterman, Max Bongers en Deon Benning.