Het zit nog niet echt mee

10 oktober 2021 22:00

Het eerste elftal vergat zichzelf in en tegen 't Harde te belonen. Een vrij vroeg tegendoelpunt bleek het winnende. In tegenstelling tot vorig jaar zit het Wijthmen tot dusverre nog niet echt mee.

De roodwitten, onder aanvoering van de uitblinkende Dylan Fidder (foto) en met Jari Ebeling terug in de ploeg, waren bepaald niet minder dan hun Veluwse tegenstanders. Een groot deel van de wedstrijd was sprake van een Wijthmens veldoverwicht en er kwamen kansen voor Dayon Benning, Nick van Gurp en Sander Nijmeijer. 'Maar we misten net dat laatste stukje stootkracht of meedogenloosheid', constateerde Wijthmen-trainer Marc Helderman, die tevreden kon zijn over het niveau, dat zijn ploeg met name in de eerste helft aantikte.

Maar het was halverwege niet 1-2 of 1-3, maar 1-0 door een moment van onachtzaamheid. Een verkeerde breedtepass werd door de thuisclub onderschept en afgestraft. Wijthmen kwam in de loop van de wedstrijd achter de feiten aan te lopen naarmate de wedstrijd vorderde, de energie afnam en de irritaties toenamen. De vroege goal bleek uiteindelijk de doorslag te geven en Max Beernink moest ook nog een paar keer handelend optreden in het Wijthmen-doel.

Vorig seizoen, toen de competitie vanwege corona werd afgebroken, stond Wijthmen met drie overwinningen op rij fier bovenaan in de vierde klasse D. Met karrenvrachten vol geluk, dat wel. Nu heeft de ploeg van Helderman één  uit drie. Maar, hoe gek het misschien ook klinkt, het voetbal is er zeker niet minder om geworden. 'Het dubbeltje valt alleen tot nu toe steeds de verkeerde kant op', verzuchtte Helderman na afloop tegen 't Harde. En dat was een terechte constatering.

De mannen van het eerste kunnen zich nu gaan herpakken van de competitiestart met een vrij weekeinde. Donderdagavond oefent het team in Vierhouten tegen de plaatselijke club en op zaterdag 23 oktober wacht de thuiswedstrijd tegen Wilsum. Dus: geen nood, er is nog perspectief in overvloed, the only way is up!

De opstelling: Max Beernink, Stan Noordman (Mark Schonewille), Dylan Fidder, Sven Poppe (Niek Holterman), Jim Tijhaar, Sander Nijmeijer, Jari Dunnink, Dayon Benning (Max Spijkerman), Nick van Gurp, Jari Ebeling.