Kansloze missie in 's Heerenbroek

5 februari 2023 10:45

Het eerste elftal kwam er niet aan te pas in ’s Heerenbroek. In een aangenaam zonnetje, dat een vroeg voorjaar leek in te luiden, raakte het linker rijtje (en daarmee lijfsbehoud in de vierde klasse) verder uit zicht. De roodwitten verloren uiteindelijk met 0-4 en op die uitslag was niets af te dingen.

Het zit het hele seizoen al niet mee met blessures en ziekte. Tegen ’s Heerenbroek, toch een beetje de revelatie van het seizoen, resulteerde dat in een kansloze missie. Het elftal van de scheidende trainer Marc Helderman werd in de eerste wedstrijd na de winterstop op alle fronten afgetroefd.

Aanvankelijk stond het verdedigend nog best aardig. Maar door de aanvallende onmacht bij de bezoekers, die de bal voorin geen moment wisten vast te houden, groeide de druk op de eigen verdediging als vanzelf en was het wachten op tegendoelpunten. Wijthmen kwam amper in de buurt van het doel van de tegenstander. Sterker, het eerste schot op goal, eigenlijk niet meer dan een rollertje, viel pas na 66 minuten te noteren. En toen de eerste beste grote schietkans voor de thuisclub in de hoek plofte, was de ongelijke strijd in feite beslist. Twee prachtige doelpunten vlak voor rust gooiden de wedstrijd in het slot.

De tweede helft werd daarom louter voor de statistiek gespeeld. De thuisclub, steunend op een gedegen verdediging, scoorde nog wel een keer. Niemand maalde erom, dat die treffer naar buitenspel rook. Dat was ook niet echt relevant. Wijthmen was blij, dat het bij 4-0 bleef en ook ’s Heerenbroek vond het ogenschijnlijk best zo.

Als beste van de kleine-kernenclubs in 4E, met ook nog eens veel eigen (jeugd)spelers, staat ’s Heerenbroek voorlopig stevig op de tweede plaats. Interessant te volgen hoe de dorpsclub weet vol te houden in de strijd om de titel met grote concurrent en favoriet CSV’28.

De opstelling: Max Beernink, Stefan Klei (Jesse Reins), Jeroen Webbing (Mark Schonewille), Wouter Klei, Nick Holterman, Stan Noordman, Karl Pruim, Sander Nijmeijer, Tom Diepman, Max Streppel en Jari Ebeling (Lucas de Wit).

Volgende week (11 februari) speelt Wijthmen op De Elshof tegen Alcides (aanvang 14.30 uur).