Speeldagenkalenders amateurvoetbal seizoen 2024-2025 bekend

26 januari 2024 10:30

De speeldagenkalenders voor het amateurvoetbal van het seizoen 2024/’25 zijn bekend. De meeste jeugdcompetities gaan van start in het weekend van 31 augustus en 1 september 2024 en de reguliere competities voor de senioren starten in het weekend van 21/22 september 2024. De tweede en derde divisie beginnen komend seizoen in het weekeinde van 17/18 augustus 2024. De vierde divisie begint een weekend later op 24/25 augustus.

Enkele belangrijke zaken voor het seizoen 2024/'25 op een rij

• Op de speeldagenkalender staan alleen de voetbal- of inhaalmomenten en de vrije weekenden. Indien van toepassing staat aangegeven voor welke fase (of najaars-/voorjaarscompetitie) wedstrijden op het programma komen.
  • De wedstrijdschema’s worden op een later moment uitgewerkt. Deze zullen ruim voor de start van de competities door de KNVB worden ingevuld en gepubliceerd.
  • In de kalenders, zeker van de categorie B (senioren en jeugd), is zo veel mogelijk rekening gehouden met de schoolvakanties.
  • Ook komend seizoen spelen de junioren (O13 t/m O19) vanaf de hoofdklasse en lager in drie fasen.
  • De pupillen (O7 t/m O12) spelen in het komende seizoen volgens het 4-fasemodel.

Benieuwd naar de speeldata van jouw competitie? Check hier de speeldagenkalenders!

Bron: Voetbal.nl