Wellicht tikje geflatteerd maar heel duidelijk verlies

24 maart 2024 11:45

Het eerste elftal kon geen potten breken tegen Sportlust Vroomshoop, de runner up in 5C. Weliswaar een tikje geflatteerd, maar de uitslag liet niets aan duidelijkheid over: 0-4.

De tegenstander uit Twenteland kon het zich permitteren om zijn topscorer op de bank te laten beginnen vanwege te weinig trainingsuren. Pas in de tweede helft mocht Dennis Jozic opdraven en liet hij in korte tijd zien waartoe hij in staat is.

Was Wijthmen dan helemaal kansloos? Nee, dat ook weer niet. Maar het ontbreken van vaste krachten als Nick van Gurp (wel weer in training), Stan Noordman en Nebi Öztürk (allen geblesseerd) was simpelweg te veel van het goede. Trainer Sander Zuidema probeerde het gemis aan stootkracht te compenseren door Sander Nijmeijer als tweede spits op te stellen naast William van Oene, maar miste zijn aanvoerder in de opbouw van achteruit.

Gesteund door de gure wind kwam Sportlust voor rust vaak en gevaarlijk door vanaf de linkerkant in de persoon van Tim Spoor. De 0-1 viel, toen de verdediging van de thuisclub de bal niet weg wist te krijgen. De 0-2 leek de beslissing te brengen, maar de roodwitten bleven strijden voor een beter resultaat. Er kwamen ook kansen. De beste was na een vrije trap van Sander Nijmeijer. Doelman Lars Gritter moest met de voet redden en kon opgelucht ademhalen, toen niemand reageerde bij de rebound.

De aansluitingstreffer had de spanning terug kunnen brengen. Nu gooide de ingevallen Dennis Jozic de wedstrijd in het slot met een bekeken schot waar de klasse vanaf straalde. Zijn veertiende van het seizoen alweer. De 0-4 was louter voor de statistiek.

Nog zes potjes te gaan.

Volgende week (paasweekeinde) speelt Wijthmen de inhaalwedstrijd tegen Koninklijke UD. Aanvang 14.30 uur.

De opstelling: Max Beernink, Jesse Reins (Tom Diepman), Jeroen Webbink (Mark Zuidberg), Mark Schonewille, Nick Holterman, Thijs Hülsmann (Lucas de Wit), Wouter Klei, Jari Krul, Maikel Frijlink, William van Oene, Sander Nijmeijer.

De foto’s zijn gemaakt door Robin Schoemaker.