Bizarre slotfase

31 maart 2024 11:15

Diep in de tweede helft leek alles in kannen en kruiken. Maar het eerste elftal “vergooide” drie punten in de slotfase tegen Koninklijke UD: 2-3. De bizarre ontknoping betekende de derde nederlaag op rij.

Invaller Erik Schonewille maakte de 2-0 met een schitterende volley.  De tegenstander uit Deventer had op dat moment nog geen kans gehad dus leek de strijd gestreden. Hoe groot was daarom de ontgoocheling toen de einduitslag op het (nu nog) denkbeeldige scorebord prijkte.

Zonder zijn topscorer William van Oene (hamstring), Joran van der Vechte en Stan Noordman maar met de herstellende Nick van Gurp op de bank en Maikel Frijlink als verdienstelijke rechterspits begon het elftal van Sander Zuidema aan de inhaalwedstrijd. Inzet: plek vijf in 5C.

Er was volop bedrijvigheid op Sportpark De Elshof met de jaarlijkse oud-ijzeractie en de aanleg van het nieuwe scorebord. In het veld viel minder te beleven. De 1-0 kwam dan ook min of meer uit de lucht vallen. De lange Mark Zuidberg kopte een corner van Jari Krul binnen. Laatstgenoemde kreeg na rust een reuzenkans maar zijn schot ging naast.

Een mooie actie van Nebi Öztürk vormde de inleiding voor de 2-0. De voorzet werd door Erik Schonewille ineens op de slof genomen.

Maar wie dacht dat daarmee de winst wel binnen was, kwam dus bedrogen uit.

Nog vijf wedstrijden te gaan.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Noord Veluwe Boys op het programma.

De opstelling: Max Beernink, Jesse Reins, Mark Schonewille, Jeroen Webbink, Nick Holterman (Thijs Hülsmann), Wouter Klei, (Tom Diepman) Jari Krul (Nick van Gurp), Sander Nijmeijer, Maikel Frijlink, Mark Zuidberg (Erik Schonewille), Lucas de Wit  (Nebi Öztürk).

De foto’s zijn gemaakt door Robin Schoemaker.