Eclatante zege

7 april 2024 13:45

Het eerste elftal speelde één van zijn betere wedstrijden van het seizoen. Na de nederlaag (2-3 na 2-0) van vorige week werd de ontgoocheling weggepoetst in Hattemerbroek. De roodwitten hadden gehakt kunnen maken van Noord Veluwe Boys, want het regende kansen op de eerste mooie lentedag van het jaar, maar hielden het nog bescheiden bij 5-1.

Het elftal van Sander Zuidema stond goed, zoals dat heet in jargon, met het gelegenheidsduo Mark Schonewille-Sander Nijmeijer in het centrum van de verdediging. Met Erik Schonewille als centrumspits in de basis had de tegenstander al in de eerste helft op een onoverbrugbare achterstand gezet kunnen worden. Nu bleef het bij een minimale marge na een gemakkelijk verkregen strafschop. Sander Nijmeijer zorgde voor de 0-1. Een afstandsschot van de uitblinkende Nebi Öztürk spatte op de lat uiteen.

Na rust werd het pleit wel in korte tijd beslecht. De ene goal was nog mooier dan de ander. Mark Zuidberg en William van Oene zorgden al snel voor een rustgevende 0-3. Nick van Gurp vierde zijn terugkeer na een zware blessure met de 0-4 en ook Thijs Hülsmann pikte z’n doelpuntje mee. Wouter Klei knalde de lat bijna door de midden en de score had nog een stuk hoger kunnen uitpakken, maar er sloop tegelijk iets van gemakzucht in de ploeg.

Enige smetjes op de eclatante zege waren drie onnodige gele kaarten (alle wegens commentaar) en de tegentreffer.

Door de overwinning werd Noord Veluwe Boys gepasseerd in de stand van 5C. Wijthmen staat nu vijfde. Nog vier wedstrijden te gaan.

Volgende week speelt Wijthmen op Sportpark De Elshof tegen MVV uit Marle (aanvang 14.30 uur).

De foto's zijn gemaakt door Robin Schoemaker.

De opstelling: Max Beernink, Jesse Reins, Mark Schonewille, Sander Nijmeijer, Nick Holterman, Mikael Frijlink, Jari Krul (Nick van Gurp), Wouter Klei, William van Oene (Thijs Hülsmann), Erik Schonewille (Mark Zuidberg), Nebi Öztürk (Joran van der Vechte).